נגרם לך נזק לרכוש? אל תתמודד לבד!

ייצוג בתביעות בגין נזקי רכוש

נזקי רכוש יכולים להיות תוצאה של מגוון מצבים, כגון תאונות דרכים, נזקי מים, אש, פריצה, במקרים כאלה, חשוב לדעת שיש לכם זכויות וכי אתם יכולים לתבוע פיצויים משמעותיים 

מדינת ישראל מרובה בתאונות דרכים ובגניבות רכב היקף התביעות המגיעות לפתחו של בית המשפט הינו גדול.

על תחום תביעות ביטוח הרכב חלות הוראות של חוק חוזה הביטוח, הוראות ספציפיות של המפקח על הביטוח והחוקים הכלליים, לרבות פקודת התעבורה.

כאשר מתרחשת תאונת דרכים, נגרמים נזקי רכוש – נזקים לרכב אשר היה מעורב בתאונה ונזקים לשאר מערכות הרכב.

ניתן לתבוע פיצוי כספי בגין נזקי רכוש בתאונת דרכים, הן את האחראי לקרות התאונה והן את חברת הביטוח שלו.

כאשר יש ביטוח צד ג/מקיף, מי שישלם עבור נזקי התאונה בפועל היא חברת הביטוח שביטחה את האחראי לתאונה בביטוח צד ג/מקיף.

אם לניזוק יש ביטוח מקיף הוא יכול לתבוע את חברת הביטוח שלו שתקזז בעצמה את הנזקים מחברת הביטוח של המזיק.

על תביעה לנזקי רכוש בתאונת דרכים חלים דיני הנזיקין, כאשר התנאי הראשון הוא להוכיח כי המזיק אכן הפר חובת זהירות שמוטלת עליו, לדוגמה אי מתן זכות קדימה.

רק לאחר שהתנאי הראשון מתקיים ניתן למלא את התנאי השני ולהוכיח מהם נזקי הרכוש שנגרמו בעקבות אותה תאונת דרכים.

היקף הנזק ייקבע על ידי שמאי רכב, ואם יש מחלוקת בין הצדדים ימנה בית המשפט שמאי מטעמו.

תביעות נזקי רכוש מן הסוג הזה הנם תביעות נפוצות והדיון בהן הינו מהיר , הדיון שיערך בבית המשפט ידון במחלוקת העובדתית שבין הנהגים תוך יישוב גרסאות סותרות של הנהגים כפי שנמסרו בטופס ההודעה הראשוני שהועבר לחברת הביטוח.

זהו טופס אשר חשיבותו ממעלה ראשונה ויש להתייעץ עם עורך דין נזקי רכוש מיומן בתחום בטרם יופץ לחברת הביטוח.

לרוב, רוכבי דו גלגלי אינם מבטחים את האופנוע/קטנוע בביטוח מקיף, זאת בין היתר משיקולי עלות תועלת, כך שבמידה ורוכב האופנוע מעורב בתאונה שאין לו אשמה בה, ניצב הרוכב לבדו במערכה מול הנהג הפוגע וחברת הביטוח שעומדת מאחוריו.

במקרה כזה יש להיוועץ עם עורך דין מיומן בנזקי רכוש בתאונות דרכים, גם במידה ואין לרוכב פוליסת ביטוח מקיף קיימת לו אפשרות לתבוע את נזקי האופנוע מהנהג אשר לפתחו רובצת האחריות לתאונה.

גם במקרים שקיימת חלוקה באשמה של התאונה יש צורך לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי רכוש בתאונות דרכים, אשר ייצג את התובע במסגרת ההליך, לא מומלץ לפנות באופן עצמאי להליך של תביעות קטנות שכן יחסי הכוחות אינם שוויוניים בהליך זה, מחד גיסא עומד לו אדם מן היישוב ומנגד נציג מיומן של חברות הביטוח אשר תחום ידיעותיו רחב בתחום נזקי הרכוש כך שפעמים רבות ידו על העליונה בהתמודדות.

פעמים רבות חברות הביטוח עושות שימוש במוסכי הסדר כך שהנזקים הנטענים של הנהג עימו היית/ה מעורב/ת בתאונה נמוכים משמעותית משווים הריאלי שכן עלות החלפים שעימם בוצע התיקון נמוכה באופן משמעותי עקב כוח הקנייה הגדול של מוסך ההסדר, על כן לדרוש לחקור את השמאי אשר בדק את הרכב ולברר מה העלות בפועל של החלפים שהמוסך השתמש בהם.

חשוב לדעת כי על תביעה לנזקי רכוש בתאונת דרכים חלים דיני הנזיקין! מדובר על נזקי “פח פח” שנגרמו לרכב / רכבים שהיו מעורבים בתאונת הדרכים. אם חברת הביטוח של הפוגע מסרבת לפצות אתכם, אם בגלל שהנהג טוען שאינו אשם בגרימת התאונה או שחברת הביטוח סבורה כך (בד”כ ללא ביסוס, פשוט בניסיון להתיש אתכם, אולי תתייאשו ותוותרו), או אם הנזק קטן מההשתתפות העצמית של הפוגע, אפשר להגיש תביעה לבית המשפט לתבוע מהפוגע לפצות אתכם בגין נזקיכם.

מס’ פעולות חשובות לביצוע לאחר תאונת דרכים (במידה ולא נגרמה פציעה וניתן לתפקד) שהינן בבחינת הקדמת תרופה למכה:

*יש לצלם את נזק הרכוש שנגרם לצדדים, שכן פעמים רבות נגרם נזק קל בלבד בתאונה אולם הצד השני טוען כי נגרם לו נזק בשווי עשרות אלפי שקלים ונזקים ישנים מוצאים את ביטויים בתאונה העכשווית בניסיון להאדיר נזקים ול”העמיס” את הנזק הישן באותה ההזדמנות.

*יש למלא את פרטיו המלאים של הנהג המעורב בתאונה לרבות שם, תעודת זהות, כתובת, מספר רישוי, סוג הרכב, חברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח מקיף או צד’ ג’ , ומס’ הפוליסה.

*במידה והיו עדים לתאונה, יש לקחת את פרטיהם על-מנת שבהמשך, אם יתעורר הצורך, ניתן יהיה לאמת את עצם קרות התאונה ואת אופן התרחשותה. 

אין להודות באשמה ואין לחתום על שום מסמך בו הנכם מודים באשמה. יש לאסוף ראיות ועדים לשם הוכחת האחריות על המזיק ולשם הוכחת הנזק.

הכנת חוות דעת של שמאי על מנת שנדע מהו גובה הנזק שנגרם לכלי הרכב יש לדאוג כי הרכב הפגוע ייבדק על-ידי שמאי רכב.
בעזרת חוות הדעת נדע מהו הנזק שנגרם לרכב, וכמה יש לתבוע בגין נזק זה. יש לדאוג לקבל מהשמאי גם קבלה בגין שכר טרחתו, וזאת, על מנת שניתן יהיה לתבוע גם סכום זה.

במידה ואין אפשרות לממן את עלות חוות הדעת של השמאי ניתן לפנות למספר מוסכים בבקשה לקבלת הצעת מחיר לשווי הנזק וזאת על אף שלא תוקן בפועל ניתן יהא לתבוע את האחראי לתאונה בהתבסס על הערכת הנזק.

יובהר כי דרך המלך הינה הגשת תביעה בצירוף חוות דעת מסודרת אולם במידה ותובע שרוי בחיסרון כיס ניתן לצרף לכתב תביעתו מס’ הצעות מחיר על מנת להראות כי בוצע ניסיון מצידו של התובע להקטין את נזקיו ולא להאדירם, ביהמ”ש יתחשב בהערכה זו ואף ייתן פיצוי מלא לניזוק וזאת על אף שבפועל לא שילם פרוטה מכיסו לתיקון הנזק.

רצוי לצלם כמה שיותר תמונות ממקום האירוע על מנת שאפשר יהיה להראות בדיון בבית המשפט, אם לא יוסדר הפיצוי לפני כן, כיצד קרתה התאונה, מאיפה הגיע כל רכב, אילו תמרורים או סימונים על הכביש חלים על כל נהג על מנת שיהא ניתן להציג חוו”ד של מומחה בדיני תעבורה במידת הצורך.

צרו קשר לקבלת ייעוץ משפטי

משרד עורכי דין תורג’מן ושות’ מתמחה בנזקי רכוש מול כל חברות הביטוח.

המשרד מעניק שירות אישי ללקוחות הכולל מעטפת שירותים רחבה המספקת את מלוא צרכי הלקוח.

משרדנו דואג להשגת הפיצויים הכספיים המרביים ללקוחותיו בזכות הידע המשפטי הנרחב הניסיון הרב מול חברות הביטוח.

אין באמור באתר ו/או בתכנים ו/או במאמרים שבו כדי לשמש ייעוץ משפטי או אחר ו/או חוות דעת משפטית או אחרת. השימוש באתר, בתכנים ובשירותים שמציע האתר אינם מהווים תחליף לייעוץ משפטי מקצועי אותו יש לקבל מעורך דין העוסק בתחום.

Close No menu locations found.

ברכות

טופס יצירת הקשר נשלח

נחזור אליך בהקדם